sobota, 31 stycznia 2015

Rurki z kremem budyniowym

Najlepsze na świecie rurki z kremem robi moja mama :) Wiadomo - lata praktyki czynią mistrza :) Postanowiłam jednak w końcu upiec je sama. Myślę, że wyszło całkiem w porządku. Dziś więc dzielę się z Wami przepisem na moje pierwsze, własnoręcznie upieczone rurki. W zeszycie z przepisami mamy widnieją 3 ciasta na rurki, ja wykorzystałam przepis na te kruche, choć równie pyszne są krucho-drożdżowe czy półfrancuskie (wiem, jadłam:). Te, które upiekłam nie są za słodkie, więc zapewniam, że na jednej nie poprzestaniecie...Warto upiec je np. na Tłusty Czwartek :) 


Składniki:
Ciasto:
500 g mąki
200 g masła 82%
100 g cukru pudru
3 żółtka
3-4 (pełne) łyżki śmietany 18%
szczypta soli
Nadzienie:
2 budynie śmietankowe bez cukru
6 łyżek cukru
700 ml mleka
200 g masła 82%
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
Dodatkowo:
cukier puder (do posypania)
olej (do wysmarowania foremek na rurki) 


Ciasto: Do mąki dodać szczyptę soli oraz przesiany cukier puder. Mąkę posiekać z masłem, dodać żółtka i stopniowo wyrabiając ciasto dodawać śmietany. Po dodaniu śmietany szybko zagnieść ciasto, owinąć w folię spożywczą i schować do schłodzenia do lodówki na ok. 1 godzinę.
Krem: Budynie przygotować według przepisu na opakowaniu używając 700 ml mleka. Wystudzić. Masło utrzeć na puszysto dodając po łyżce wystudzonego budyniu. Dodać ekstrakt z wanilii i krótko zmiksować. Masę wstawić do lodówki do zgęstnienia. 
Ciasto kruche rozwałkować (najlepiej partiami), bardzo cienko i pociąć w 1,5-2 cm długie paski. Foremki do rurek nasmarować olejem. Paski ciasta nawijać na foremki zaczynając od strony węższej kończąc na szerszej. Gotowe rurki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w nagrzanym do 190 stopni piekarniku (grzałka góra-dół) przez ok. 20-22 minuty do lekkiego zarumienienia. Jeszcze ciepłe kruche rurki ostrożnie zdjąć z foremek. Pozostawić do całkowitego wystudzenia. Ruraki nadziać za pomocą szprycy kremem budyniowym. Posypać cukrem pudrem. Smacznego!


13 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia a rurki zapewne przepyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Nie sposób się od nich oderwać ;)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. No, myślę, że jak na pierwszy raz nie jest źle ;)

      Usuń
  3. wyglądają obłędnie wieki nie jadłam rurek:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoje przepisy tak trafiają w moje gusta, że nie sposób wgl nie polubić i nie dać obserwacji takiemu blogowi :) Gratuluję talentu. Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie zabieram się za robienie tych rureczek z kremem, na pewno będą dobre jak na przepisie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają obłędnie :) Gdzie mogę kupić takie foremki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Foremki można bez problemu kupić w internecie oraz z sklepach z akcesoriami gospodarstwa domowego.

      Usuń
  7. Uwietlbiam rurki z kremem! Przypadkiem natknęłam się w internecie na foremki, od razu zakupiłam i właśnie czekam, aż wystygnie budyń :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ile rurek wychodzi z podanego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zależności od grubości rozwałkowanego ciasta i wielkości foremek powinno wyjść ok. 25-30 szt.

      Usuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...