czwartek, 25 grudnia 2014

Likier kukułka

Idealny likier na prezent świąteczny, ale równie dobrze sprawdzi się na różnego rodzaju imprezach. Przygotowany na bazie kukułek - cukierków, które pamiętam z dzieciństwa. Jest bajecznie kremowy, słodki i nie sposób się od niego oderwać. Gorąco polecam! 




Składniki:
500 ml mleka zagęszczonego niesłodzonego
300 g cukierków kukułek
250 ml dobrej jakości wódki


Mleko przelać do rondelka i lekko podgrzać. Dodać kukułki. Gotować na wolnym gazie, cały czas mieszając, do czasu, aż kukułki całkowicie się rozpuszczą. Mleko z krówkami całkowicie wystudzić. Do zimnego mleka wlać wódkę. Wymieszać. Likier przelać do butelki i szczelnie zakręcić, wstawić do lodówki. Przed użyciem wstrząsnąć.

Rady: Pod koniec podgrzewania najlepiej użyć do mieszania trzepaczki.
Ilość alkoholu zależy do naszych preferencji. Należy dodać go stopniowo, regulując moc likieru. 
Najlepiej przelać likier do butelki przez lejek i sitko, dzięki temu, do likieru nie przedostaną się nierozpuszczone kawałki cukierków. 
Aby kukułki łatwiej rozpuściły się w mleku, można je wcześniej pokruszyć. 
Likier można pić od razu po przygotowaniu, ale najlepszy jest po wcześniejszym schłodzeniu. 

Źródło inspiracji (KLIK)

11 komentarzy:

  1. Dziękuje, przypomniałaś mi smak kukułek, uwielbiam je. Ahhhh ślinka cieknie... Twoje zdrowie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Bardzo się cieszę, zachęcam do wykorzystania przepisu.

      Usuń
  2. Cudowny likierek. :) Idealny na świąteczny prezent.
    Pięknych Świąt życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku takim właśnie likierem została obdarowana moja teściowa :)
      Tobie również pięknych, zdrowych i magicznych :)

      Usuń
  3. bardzo lubię! robiłam wielokrotnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do dobrych rzeczy wraca się z radością ;)

      Usuń
  4. Oj jak ja lubię ten likierek! Coś przepysznego! :) Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wieki całe kukułek nie jadłam :) Taki likier musi być pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepraszam, a jak sie kukulki w mleko z krowkami zmieniaja?! :-O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o zamienienie kukułek na krówki? Nie próbowałam, ale może wyjść ciekawie. Podobnie powstaje likier krówkowy.

      Usuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...