niedziela, 17 listopada 2013

Ciasto cytrynowe

Moje pierwsze podejście do ciasta cytrynowego (jakieś 8 lat temu) zakończyło się pięknym zakalcem :) Pamiętam, że ciasto miało być prezentem dla męża i ku mojemu zdziwieniu i jakby na przekór porażce - było! Okazało się, że mąż zakalce po prostu uwielbia, ale niestety (a może na szczęście) od tamtej pory nie uraczyłam go już ani jednym :D Minęło sporo czasu i dziś wiem, jakie błędy wtedy popełniłam. No cóż, człowiek uczy się na błędach :) Dzięki temu dziś podzielę się z Wam przepisem na idealne ciasto cytrynowe. Tak! Jest według mnie idealne - puszyste, rozpływające się w ustach i mocno cytrynowe i zakalca w nim nie uświadczycie ;)



Składniki:
200 g miękkiego masła
250 g cukru
4 duże jajka
230 g mąki pszennej tortowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
50 ml świeżo wyciśniętego soku z cytryny
skórka otarta z 2 cytryn
40 ml jogurt naturalnego
cukier puder (do posypania) 




Miękkie masło utrzeć do białości. Stopniowo dosypywać cukier cały czas miksując. Kiedy masło z cukrem się połączy dodawać po jednym jajku i miksować do połączenia się składników. Do ciasta dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, naprzemiennie z jogurtem i sokiem z cytryny. Pod koniec miksowania dodać skórkę startą z cytryny. Ciasto przelać do wyłożonej papierem do pieczenia keksówki (10x30 cm) i wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Piec przez 50-55 minut. Przed wyciągnięciem sprawdzić ciasto patyczkiem. Po upieczeniu posypać cukrem pudrem. Smacznego!

Rady: Wszystkie składniki muszą być w temperaturze pokojowej. 
Ciasto można także polać lukrem. 
Cytryny przed starciem skórki należy dokładnie wyszorować i sparzyć wrzątkiem. 


13 komentarzy:

  1. Orzeźwiające smaki , pycha ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam to ciasto w ten weekend też miałam zrobi to ciasto ale tylko na miałam się skończyło. Zrobiłam za to kolorowe.
    Zapraszam serdecznie do polubienia mojego facebooka https://www.facebook.com/pysznosci.kociolek i na mojego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gołym okiem widać, ze sie w ustach rozpływa:)) kolor ma taki bardzo cytrynowy i juz sobie wyobrażam jak pieknie pachnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pycha:)Monika Szlązak

    OdpowiedzUsuń
  5. Ha..moje pierwsze podejście do cytrynowej babki również zakończyło się spektakularnym zakalcem. Pięknie pachniała, ale była płaska jak deska i niestety cała wylądowała w koszu na śmieci. Potem upiekłam jeszcze jedną, ale z innego przepisu, do pierwotnego nie wracałam, choć może czas najwyższy się z nim znów zmierzyć? Twój wypiek wygląda zachęcajaco :) I ma piękny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ubóstwiam takie ciasta! i ten optymistyczny kolor:) niebo w gębie!

    OdpowiedzUsuń
  7. No niestety zrobiłam wszystko tak jak w przepisie i wyszedl zakalec poszedl dla ptaszków a ja musialam piec inne ciasto:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :( Nie wiem co było przyczyną tego, że ciacho nie wyszło. Cytrynowe, jak napisałam potrafi być kapryśne. Polecam spróbować upiec go jeszcze raz i nie zrażać się tak szybko :)

      Usuń
  8. Wypróbowałem kilka przepisów na ciasto cytrynowe - ten jest najlepszy! Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Za pierwszym razem wyszło mi pięknie, a dzisiaj zakalec. Nie wiem dlaczego.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...