niedziela, 29 września 2013

Pełnoziarniste muffinki z jabłkami i orzechami

Jesień w kuchni kojarzy mi się z zapachem cynamonu i smakiem jabłek. Dziś przepis na jesienne muffinki z jabłkami, chrupiącymi orzechami i cynamonem, aby jednak było zdrowiej upiekłam je na mące pełnoziarnistej. Wyszło pysznie...idealnie do popołudniowej niedzielnej kawy.


Składniki:
Suche:
1 1/2 szklanki* mąki pełnoziarnistej
3/4 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki cynamonu
2 łyżeczki cukru waniliowego
szczypta soli
Mokre:
1 duże jajko
1/2 szklanki mleka
60 g stopionego masła
Dodatkowo:
2 duże kwaskowe jabłka (szara reneta)
60 g orzechów włoskich

*szklanka 250 ml



Mąkę z proszkiem przesiać do miski. Dodać szczyptę soli, cukier, cukier waniliowy, cynamon i posiekane orzechy włoskie. Składniki wymieszać. W drugiej misce roztrzepać jajko z mlekiem i stopionym masłem. Do składników suchych dodać mokre. Jabłka obrać ze skórki, zetrzeć na tarce na grubych oczkach do pozostałych składników. Dokładnie wymieszać. Formę do muffin wyłożyć papilotkami. Ciasto nakładać do papilotek do 3/4 wysokości. Muffiny piec w 180 stopniach przez ok. 23-25 minut. Smacznego!

4 komentarze:

  1. dawaj no mi tu jedną do kawy zbożowej ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Upiekłam i właśnie objadam się przed komputerem :) nie dodałam orzechów, gdyż nie miałam ich w domu, ale babeczki wyszły bardzo bardzo pyszne! Mięciutkie i pięknie pachną cynamonem! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...