poniedziałek, 27 maja 2013

Spaghetti z pesto rosso czyli obiad w 15 minut

Dzisiaj będzie przepis na obiad w niecałe 15 minut. Pysznie i po włosku, bo z użyciem włoskich produktów, które jakiś czas temu dostałam do testowania. Muszę się Wam przyznać, że nigdy nie jadłam gotowego pesto rosso ze słoiczka, więc nie wiem jak smakuje, ale za to wiem, jak smakuje domowe pesto z suszonych pomidorów. Wybornie :) Ten sos do makaronu możecie przygotować wcześniej i przechować go w słoiku w lodówce. Potem, w bardziej zabiegane dni wystarczy połączyć go z gorącym makaronem i macie obiad w kilka chwil. Co do samych suszonych pomidorów firmy Ponti - jestem szczerze zachwycona ich smakiem. Próbowałam już suszone pomidory wielu producentów, ale te są bez dwóch zdań najpyszniejsze - mięsiste i aromatyczne, takie prawdziwe! Spaghetti Arrighi jest sprężyste i idealnie gotuje się al dente. Ale inaczej być nie mogło, skoro zrobione jest z pszenicy durum :) Zapraszam Was więc na pyszny obiad :)


Składniki:
300 g makaronu spaghetti Arrighi
Pesto rosso:
1 słoik suszonych pomidorów w oleju słonecznikowym Ponti (280g, masa po odsączeniu 154g)
2 ząbki czosnku
1/3 szklanki orzechów włoskich
3 łyżki startego sera pecorino romano (lub parmezanu)
1/4 pęczka świeżej bazylii
olej słonecznikowy (z suszonych pomidorów)
sól morska (do smaku)
szczypta świeżo zmielonych płatków chili


 
Pomidory odsączyć z oleju (olej zachować). Posiekać na mniejsze kawałki i wrzucić do naczynia. Dodać ser, bazylię, podprażone na suchej patelni i posiekane orzechy włoskie, posiekany czosnek i sól oraz mielone płatki chili. Wszystkie składniki zmiksować dolewając stopniowo olej z pomidorów. 
Makaron ugotować al dente w osolonej wodzie. Odcedzić i dodać 4 łyżki wody w której się gotował. Dodać pesto i wymieszać do połączenia się sosu z makaronem. Spaghetti podawać posypane serem i ozdobione liskami bazylii od razu po przygotowaniu. Smacznego! 

1 komentarz:

  1. Super wygląda ten makaronik i idealnie pasują mi tu orzechy:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...