poniedziałek, 22 października 2012

Pikantny krem z kalafiora z curry i migdałami

Zupy kremy są sycące i szybkie w przygotowaniu. Goszczą ostatnio u mnie często, bo jesienna aura sprzyja rozgrzewającym potrawom. Dziś zupa z kalafiora - kremowa, pikantna i aromatyczna. Propozycja idealna na jesienne dni.


Składniki:
1 duży kalafior
2 łyżki masła
1 duża cebula
3 ząbki czosnku
1 łyżeczka curry
1/8 łyżeczki gałki muszkatołowej
1 łyżeczka tymianku
1 łyżka posiekanego koperku
4 łyżki płatków migdałowych
sól lub domowa jarzynka
biały pieprz
szczypta cukru



Masło rozpuścić w rondlu. Dodać posiekaną w piórka cebulę, szczyptę cukru i soli. Zrumienić. Dodać posiekany czosnek. Podsmażyć krótko i zalać wodą. Kalafiora oczyścić i podzielić na różyczki. Dodać do garnka. Przyprawić solą lub jarzynką, pieprzem, gałką muszkatołową, tymiankiem i curry. Dotować na małym ogniu do miękkości. Zupę zmiksować na gładkie pure. Ponownie zagotować i doprawić do smaku. Na suchej patelni podprażyć płatki migdałowe. Zupę podawać posypaną płatkami i posiekanym koperkiem.

3 komentarze:

  1. Krem z kalafiora bardzo lubię! Widze, że teraz jest czas na kremy, u mnie też był, tylko że z marchewki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie widziałam tak fajnie przyozdobionej zupy! Genialny pomysł. A kalafiorowa to moja ulubiona zupa!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku ! Twoje potrawy wyglądaja przepieknie ;) az szkoda by bylo jesc :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...