wtorek, 29 maja 2012

Pavlova

Do upieczenia Pavlovej zbierałam się długi czas. Ostatnie podejście miałam w sobotę, ale z braku potrzebnych składników, zdecydowałam się na pyszne dziurawe ciasto. W końcu ją upiekłam! Krucha beza, z rozpływającym się wnętrzem pod pierzynką z bitej śmietany i truskawek. Nie sadziłam, że zwykła beza upieczona w formie tortu może tak smakować. Kiedy przyjdzie sezon na maliny z pewnością wykorzystam je do kolejnej Pavlovej. Póki co będę rozkoszować się tym smakiem.




Składniki:
6 białek (jajka klasy L)
300 g drobnego cukru
1,5 łyżeczki mąki skrobiowej 
1,5 łyżeczki octu z białego wina
szczypta soli
400 ml śmietany 30%
400 g truskawek






Białka ubijamy ze szczyptą soli do białości. Stopniowo dosypujemy cukier cały czas ubijając. Kiedy masa będzie szklista, jednolita i zacznie sztywnieć dosypujemy mąkę i wlewamy ocet. Miksujemy chwilę do połączenia się składników. Ubitą na sztywno masę z białek wykładamy na papier do pieczenia formując okrąg o średnicy około 20 centymetrów i wysokości 10 centymetrów. Blaszkę wstawiamy od razu do nagrzanego do 170 stopni piekarnika (dolna grzałka) i pieczemy przez 5 minut. Następnie zmniejszamy temperaturę do 120 stopni i pieczemy jeszcze 1 godzinę i 30 minut. Po upływie tego czasu wyłączamy piekarnik i pozostawiamy bezę w piekarniku przy zamkniętych drzwiczkach. Po około 10 minutach uchylamy delikatnie drzwiczki i pozostawiamy do całkowitego wystygnięcia. Na wystudzoną bezę wykładamy ubitą na sztywno śmietanę i truskawki lub inne owoce sezonowe. Smacznego! 

5 komentarzy:

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...