sobota, 26 maja 2012

Zupa cebulowa

Ta zupa "chodziła za mną" od dłuższego czasu. Jakoś nie mogłam się przekonać do jej zrobienia, ponieważ doznałam wielkiego urazu po spróbowaniu pseudo cebulowej zupy francuskiej jednej ze znanych polskich firm. Zupa oczywiście była instant, a jej smak dalece odbiegał od tego, który urzekł mnie dzisiaj. Cebula w tym wydaniu wcale nie smakuje jak cebula znana w klasycznej wersji na surowo. Jest aromatyczna i lekko słodkawa. Jeśli nie podajecie zupy dzieciom możecie do cebuli dodać 1/2 szklanki białego wytrawnego wina. Warto spróbować!


Składniki:
1 kg cebuli
2 l wywaru drobiowo-wołowego
2 łyżki masła
1 ząbek czosnku
1 łyżka tymianku
1 łyżeczka majeranku
świeżo zmielony czarny pieprz
2 listki laurowe
3 ziela angielskie
1/2 łyżeczki cukru
1/2 bagietki (lub kawałek bułki paryskiej)
2 łyżki żółtego sera gouda
świeże listki majeranku
sól



Cebulę kroimy w piórka i podduszamy do zarumienienia na maśle. Dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, solimy i słodzimy. Wywar zagotowujemy wrzucamy podsmażoną cebulę i gotujemy około 20 minut. Doprawiamy przyprawami i miksujemy na kremową konsystencję. Jeszcze na chwilę wstawiamy na gaz i podgrzewamy mieszając. Bagietkę kroimy na kromki posypujemy serem i zapiekamy przez chwilę w nagrzanym piekarniku do stopienia się sera. Zupę podajemy gorącą z grzankami serowymi z listkami świeżego majeranku. Smacznego! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...