piątek, 25 maja 2012

Calzone z piersią i pieczarkami

Calzone to nic innego, jak ciasto drożdżowe zwinięte w pieroga i nadziane różnymi farszami. Dziś piekłam go po raz pierwszy, choć włoska kuchnia jest mi bardzo bliska. Ciasto do calzone zrobiłam z moim zdaniem najlepszego przepisu na ciasto do pizzy, na którą przepis znajdziecie tutaj. Farsz to już kwestia gustu. Moje pierwsze calzone zdecydowałam się zrobić z pieczarkami, piersią z kurczaka oraz fetą. Calzone wyszły przepyszne! Eksperyment więc się udał i z pewnością będzie wariacja na temat innych farszów. 


Składniki (na 6 calzone):
400 g mąki pszennej
1 łyżeczka soli
1 łyżka cukru
20 g świeżych drożdży
1 szklanka (250 ml) ciepłej wody (nie gorącej!)
2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka mąki
Farsz:
1 łyżka oliwy z oliwek
500 g pieczarek
1 pojedyncza pierś z kurczaka
1 duża cebula
1/2 kostki sera feta
1 łyżka tymianku
1/4 łyżeczki chili
1 ząbek czosnku
świeżo zmielony pieprz ziołowy (do smaku)
sól (do smaku)
Dodatkowo:
1 jajko
1 łyżka mleka
2 łyżki ziaren sezamu (lub kminku)





Mąkę przesiać do miski i wsypać sól. Drożdże pokruszyć do kubka, dodać cukier, wodę i 1 łyżkę mąki. Rozmieszać i odstawić w ciepłe miejsce do podrośnięcia. Podrośnięte drożdże dodać do mąki i zagnieść ciasto, podlać oliwą. Wyrobić około 10 minut, aż ciasto będzie elastyczne i będzie odchodzić od ręki. Miskę z zagniecionym ciastem przykryć ścierką i odstawić w ciepłe miejsce do podrośnięcia na około 45 minut. W tym czasie ciasto powinno podwoić swoją objętość. Na patelni rozgrzać oliwę. Na oliwę wrzucić pokrojoną w kostkę pierś. Usmażyć. Dodać pokrojoną w kostkę cebulę i pieczarki pokrojone na plasterki. Podsmażyć do odparowania wody. Pod koniec dodać fetę w kostkach, przeciśnięty przez praskę czosnek i pozostałe przyprawy. Przestudzić. Wyrośnięte ciasto rzucić na stolnicę i odgazować wyrabiając przez chwilę. Rozwałkować na około 0,5 cm płat i wykrawać okręgi średnicy około 20 cm. Na jedną stronę pieroga nakładać po 2-3 łyżki farszu i sklejać brzegi dobrze dociskając. Można użyć widelca lub pomóc sobie zwilżonym wodą palcem. Calzone ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i posmarować roztrzepanym jajkiem z dodatkiem mleka. Posypać sezamem (kminkiem) i wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika (dolna grzałka) i piec około 30 minut do zarumienienia i upieczenia się ciasta. Smacznego! 





5 komentarzy:

  1. Naprawdę bogate to wnętrze. Pyszne pierogi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobione, super, będę często robić, całej rodzinie smakowały, a farsz genialny

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne - najpierw wypróbowałam na Rodzince, a potem na kilkunastu gościach na imprezie (zrobiłam z podwójnej porcji, mniejsze kółka) - wszyscy zachwyceni, Calzone zniknęły w parę (dosłownie) minut - gorące, wyciągnięte z pieca :-)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo się cieszę, że odwiedziłeś moją stronę. Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie znak w postaci komentarza :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...